reklama

Úľava pre dušu

Pred pár dňami som sa zúčastnila prednášky poľského psychológa hovoriaceho o metóde, pomocou ktorej sa snažia prenikať do útrob duše mentálne a psychicky postihnutých ľudí. Pocity vyjadrené veršami. Duša vyliata na papier. Niekedy pocit úľavy, ujasnenie myšlienok, či urovnanie rozporu srdce - mozog.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Verše častokrát nedávajú zmysel ľuďom navôkol, no pre autora predstavujú realitu, v ktorej sa nachádza alebo z ktorej sa chce vymaniť. Písanie je dokonalou psychohygienou. Dokáže človeka ponoriť do vĺn fantázie, kde sa cíti silnejší a spokojnejší ako v šedej realite bežných dní.

Do veršov sa dá zakódovať rôzne posolstvo, od pocitov šťastia, spokojnosti, až po smútok a beznádej. Je len na pisateľovi veršov, či nechá čitateľa preniknúť do svojho sveta alebo si tajomstvá uchová skryté medzi riadkami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Počas prednášky mi všetko začalo do seba zapadať. Červený, zamatový zápisník nájdený v prachom zapadnutej krabici na povale. Niekoľko desiatok básní, ktoré ma vtiahli späť do pubertálnych čias. Znova som si spomenula na pocity, s ktorými som sa vyrovnávala písaním veršov.

Na vlastnej koži som si overila, že to naozaj funguje. Nič mi nepomôže zvládať pocity tak ako písanie. Básne ventilujú najmä smútok a poviedky ujasňujú zmätené víriace myšlienky v mojej hlave.

Stačí vziať kúsok papiera, pero, nájsť si chvíľku pre seba a vyjadriť prúd svojich pocitov. Ak človek takýmto spôsobom bojuje so zmätkom vo svojej hlave, dokáže tým pomôcť aj svojej psychike.

Petra Turčanová

Petra Turčanová

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bláznivá párty žena, ktorá dokázala zmeniť prúd svojho života. Zoznam autorových rubrík:  IstanbulPoviedkyRôzne

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu